El dispositiu de vigilància de les platges comptarà amb una reguarda policial les 24 hores i un reforç de l’enllumenat del passeig

26/05/2025

 

  • L’alcaldessa presenta l’operatiu de l’Ajuntament de seguretat, neteja, vigilància i socorrisme en el litoral de València per a la temporada estival, en el qual participaran més de 170 persones i mig centenar de vehicles
  • María José Catalá: “Hem patit les dramàtiques conseqüències de la dana i ens hem esforçat moltíssim perquè les platges estiguen segures, accessibles, netes i en perfectes condicions este estiu”

 

L’Ajuntament de València ha presentat este dilluns el dispositiu especial de seguretat, neteja, vigilància i socorrisme a les platges de la ciutat per a este estiu de 2025, on participaran més de 170 persones i mig centenar de vehicles. L’alcaldessa, María José Catalá, ha donat compte dels detalls del vast operatiu al costat dels regidors dels servicis municipals implicats, Jesús Carbonell (Seguretat i Mobilitat), Carlos Mundina (Neteja i Recollida de Residus) i Mónica Gil (Platges). El dispositiu especial de platges de la Policia Local ha començat ja este mateix dilluns.

“Enguany ens hem esforçat moltíssim. Hem patit les dramàtiques conseqüències de la dana i podem dir que emprarem tres milions d’euros en què, este estiu, les platges estiguen segures, accessibles, netes i en perfectes condicions. Hem dedicat més d’un milió d’euros a la neteja de les platges després de la dana i l’hem assumit a pulmó per part de l’Ajuntament de València”, ha afirmat María José Catalá.

L’alcaldessa ha recordat que, este dimarts, l’Ajuntament té previst aprovar en la sessió plenària del mes de maig “el primer Pla de Seguretat i Salvament de les Platges de València, un document que ha sigut elaborat amb moltíssima minúcia i que ens ajudarà també a reforçar estes labors de seguretat en la zona de les platges”.

Quant a la vigilància policial, prop de mig centenar d’agents vetlaran cada dia per la seguretat de la ciutadania en el litoral urbà. Com a novetat, la reguarda de la Policia Local de la Malva-rosa-el Cabanyal romandrà oberta les 24 hores i comptarà amb huit agents en el torn nocturn (dos de manera presencial i sis de suport). De la mateixa manera, una furgoneta policial d’atenció al ciutadà es desplaçarà per les diferents platges de la zona sud del terme municipal.

Per a la imminent temporada estival es duplica el nombre de quads, en passar de 4 a 8, i s’ha millorat la il·luminació en el Passeig Marítim. S’han substituït 20 lluminàries, que abasten una distància d’uns 500 metres, per unes altres que dupliquen la potència d’enllumenat, en l’arena fins a la mar. S’han afegit les lluminàries substituïdes en un altre tram de 500 metres, ampliant així la superfície il·luminada.

La reguarda de la Malva-rosa-el Cabanyal compta enguany amb la presència de personal i mitjans tècnics de la Policia Nacional, per a permetre la formalització de denúncies en el moment. Este servici s’oferix durant els torns de matí i vesprada. Tal com ha recordat l’alcaldessa, “repetim l’operació que vam fer l’any passat amb el subministrament de kits d’urgència per a aquelles persones que patisquen algun assalt i puguen disposar d’un material mínim de vestuari de reposició, per a poder fer la denúncia”. Esta iniciativa és a càrrec de la Regidoria delegada de Turisme.

 

Desplegament de la Creu Roja

Com en edicions anteriors, Creu Roja Espanyola executarà enguany el contracte dels servicis d’assistència sanitària, salvament, socorrisme, prestació d’ajuda al bany a persones amb diferents capacitats i altres actuacions a les platges de la ciutat per un import total de 3.613.480,50 euros, en resultar guanyadora en la licitació pública.

El dispositiu es desplegarà en la zona litoral de la ciutat que està constituïda per huit platges diferents però sense barreres físiques en la zona de bany. La Creu Roja prestarà el servici a les platges del nord de la ciutat des de l’1 de juny al 15 de setembre de 2025. En la zona sud serà de l’1 de juny a l’1 de setembre; mentre que en el cas de Pinedo s’ampliarà la vigilància fins al 15 de setembre de 2025 i a Devesa només hi haurà servici en els mesos de juliol i agost. El contracte contempla que els efectius de la Creu Roja actuen en determinades platges de la ciutat per Setmana Santa i Pasqua, el pont del 9 d’Octubre, la Nit de Sant Joan, així com en caps de setmana de maig i setembre.

S’ha contractat 167 persones, entre professionals de salvament, socorristes aquàtics, patrons d’embarcació, personal tècnic d’emergències sanitàries, medicina i infermeria i auxiliars de bany adaptat. Este personal estarà secundat per ambulàncies i vehicles d’emergències i compten a més amb 16 postes (12 d’elles són mòbils) localitzades des de la Malva-rosa fins al Perellonet.

La prestació per cada platja del servici d’assistència sanitària, salvament, socorrisme, ajuda al bany i altres activitats queda de la manera següent:

  • La Malva-rosa

De l’1 de juny al 15 de setembre. (De 9.00 a 20.00 hores).

Punt accessible: De l’1 de juliol a l’1 de setembre. (D’11.00 a 19.00 hores).

De Dijous Sant al Dilluns de Pasqua. (D’11.00 a 16.00 hores).

Caps de setmana de maig. (D’11.00 a 17.00 hores).

Últims dos caps de setmana de setembre. (D’11.00 a 18.00 hores).

Pont del 9 d’Octubre-El Pilar. (D’11.00 a 17.00 hores).

Nit de Sant Joan. (De 21.00 a 5.00 hores).

 

  • El Cabanyal

De l’1 de juny al 15 de setembre. (De 9.00 a 20.00 hores).

Punt accessible: De l’1 de juliol al 15 de setembre. (D’11.00 a 19.00 hores).

De Dijous Sant al Dilluns de Pasqua. (D’11.00 a 16.00 hores).

Caps de setmana de maig. (D’11.00 a 17.00 hores).

Últims dos caps de setmana de setembre. (D’11.00 a 18.00 hores).

Pont del 9 d’Octubre-El Pilar. (D’11.00 a 17.00 hores).

Nit de Sant Joan. (De 21.00 a 5.00 hores).

 

  • Pinedo

De l’1 de juny al 15 de setembre. (De 10.30 a 19.00 hores).

Punt accessible: De l’1 de juliol a l’1 de setembre. (D’11.00 a 19.00 hores).

Nit de Sant Joan. (De 21.00 a 3.00 hores).

 

  • Arbre del Gos

De l’1 de juny a l’1 de setembre. (De 10.00 a 19.30 hores).

Primer cap de setmana de setembre. (De 10.30 a 19.00 hores).

 

  • El Saler

De l’1 de juny a l’1 de setembre. (De 10.00 a 19.30 hores).

Primer cap de setmana de setembre. (De 10.30 a 19.00 hores).

 

  • La Garrofera

De l’1 de juny a l’1 de setembre. (De 10.00 a 19.30 hores).

Primer cap de setmana de setembre. (De 10.30 a 19.00 hores).

 

  • Devesa

De l’1 de juliol a l’1 de setembre. (D’11.00 a 18.00 hores).

 

  • El Recatí – El Perellonet

De l’1 de juny a l’1 de setembre. (De 10.00 a 19.30 hores).

Primer cap de setmana de setembre. (De 10.30 a 19.00 hores).

El personal de la Creu Roja serà l’encarregat de garantir la vigilància i protecció dels quasi 20 quilòmetres de platges del terme municipal de València mitjançant la prestació dels servicis de salvament marítim, socorrisme, assistència mèdica, trasllat sanitari d’urgències, activitats de promoció de la salut i prevenció en matèria sanitària, entre altres.

A més, com cada temporada de bany, l’Ajuntament de València ha previst un programa d’ajuda al bany a persones amb diferents capacitats en els punts accessibles que s’instal·laran a les platges de la Malva-rosa, el Cabanyal i Pinedo, mentre que el Saler i el Perellonet disposen de punts d’ajuda. Tot això amb caràcter completament gratuït per a l’usuari, ja que l’Ajuntament de València assumix tots els costos ordinaris del servici. Unes 6.000 persones gaudixen de la mar cada estiu gràcies al servici de bany adaptat.

 

Neteja i recollida de residus

Des de gener de 2025 i fins a este diumenge, el personal municipal de Neteja i Recollida de Residus ha aplicat un servici extraordinari de neteja fina en totes les platges del sud. Precisament en esta zona i des de l’1 de juny fins al 30 de setembre, l’Ajuntament ha disposat un operatiu de 12 operaris per a buidatge de papereres i neteja manual en tres furgonetes; tres tractors amb pala; dos vehicles més amb remolc amb conductor i operari per a recollida de bosses de platja i papereres i un operari en el torn de vesprada per al buidatge de les papereres dels passejos.

Quant a les platges del nord, en l’entorn urbà de València, la temporada alta abasta del 16 de maig al 15 de setembre. En este cas intervindran 15 operaris de neteja manual de dilluns a diumenge; un recol·lector 4×4 amb conductor i 2 peons de dilluns a diumenge, així com dos tractors neteja platges de dilluns a diumenge.

 

Fuente: Actualidad Ajuntament de València

Scroll to Top