08-11-2015
Las Provincias
Del mig centenar d’immobles ocupats il·legalment en el Cabanyal, la Policia Local ja ha realitzat una mediació prèvia al desallotjament en 18 casos. D’esta xifra, ha aconseguit la marxa dels ocupants en quatre, mentres seguix a l’espera d’un resultat satisfactori en la resta.
La regidora de Protecció Ciutadana, Sandra Gómez, va fer ahir balanç del treball de mediació que es realitza en el Marítim, on una peça fonamental es referix a acabar amb el problema de les ocupacions il·legals, tant en vivendes privades com de propietat pública.
Tot just aconseguir el desallotjament el pas següent és tapiar tots els accessos, tant portes com finestres, a fi d’impedir en la mesura que siga possible una nova ocupació il·legal. De moment s’han realitzat estos treball en Eugenia Viñes, 108; Luis DesDespuig, 18; Ángeles, 61; i Escalante, 226.
L’Ajuntament té en projecte un nou pla urbanístic del Cabanyal, després de derogar el vigent en l’últim mandat. Després de deixar de costat la prolongació de l’avinguda Blasco Ibáñez, l’estratègia passa ara per rehabilitar la major part d’edificis i reconstruir els que estiguen en un grau de ruïna més avançat. A més, hi ha nombrosos solars (128 parcel·les comptant només les municipals) on podrà edificar-se.
Quant a les 14 vivendes on els ocupants han denegat el desallotjament, els agents seguiran amb la mediació encara que es contempla la denúncia en el jutjat, la qual cosa l’anterior govern municipal no realitzava, segons assegura Gómez.
La degradació urbanística ha anat acompanyada en el Cabanyal i el Canyamelar amb un dels índexs d’ocupacions il·legals majors de la ciutat. La zona zero ha sigut sempre per on havia de passar la prolongació de Blasco Ibáñez, on abunden els solars i els edificis buits.
L’edil va fer referència també a la mediació que es realitza en qüestions de convivència. L’objectiu és el mateix i passa per evitar denúncies, en este cas entre veïns. De 115 servicis, un total de 98 s’han resolt satisfactòriament, segons les dades de la Policia Local.
Les més abundants són conflictes per sorolls i per mascotes. Este projecte ja s’ha posat en marxa en altres districtes com Ciutat Vella, on ha tingut una especial efectivitat en els problemes derivats de la festa de les Falles. En el Cabanyal s’han realitzat 35 intervencions, mentres que en la Malva-rosa han sigut 14 i una desena en el Grau.
La regidora va comentar que l’objectiu «es aconseguir un clima de normalidad» en el barri, després dels anys de paralització d’obres pels litigis respecte al pla urbanístic, que també han contribuït a augmentar els problemes de convivència entre els veïns i la inseguretat ciutadana.